ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ МАГІСТЕРСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Ганна Тимошко Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки, методики викладання історії та суспільних дисциплін, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-0996-6138
  • Олена Пищик Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і методики викладання історії та суспільних дисциплін, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-9193-6645

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253150

Ключові слова:

професійний імідж, викладач вищої школи, магістерська підготовка, саморефлексія, педагогічна практика, професійна культура

Анотація

У статті проаналізовано особливості формування професійного іміджу майбутнього викладача вищої школи в умовах магістерської підготовки. Розглянуто поняття «професійний імідж», чинники, що його формують, а також роль педагогічної практики, саморефлексії й професійного середовища у становленні іміджевих характеристик викладача. Окреслено педагогічні умови та організаційні механізми ефективного впровадження формування іміджу у зміст підготовки магістрів.

Мета статті. Розкрити сутність і педагогічні умови формування професійного іміджу майбутнього викладача вищої школи в процесі магістерської підготовки, виявити вплив освітнього середовища й професійної взаємодії на розвиток іміджевих характеристик особистості.

Методологія дослідження. У дослідженні використано комплекс  методів: аналіз наукової літератури з проблем іміджології та педагогіки вищої школи; системно-структурний підхід; моделювання педагогічних умов; емпіричні методи спостереження, анкетування, рефлексивний аналіз професійної діяльності студентів-магістрів.

Наукова новизна. Уточнено зміст поняття «професійний імідж викладача вищої школи» в контексті магістерської підготовки; вперше запропоновано модель поетапного формування іміджу майбутнього викладача через інтеграцію навчальної, наукової та практичної діяльності.

Висновки. Формування професійного іміджу майбутнього викладача вищої школи є важливою складовою магістерської підготовки, що впливає на ефективність подальшої професійної діяльності. Системна організація освітнього процесу, орієнтованого на розвиток особистісних і професійних характеристик, сприяє створенню позитивного іміджу, що відповідає вимогам сучасного академічного середовища.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ