ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ МАГІСТЕРСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253150Ключові слова:
професійний імідж, викладач вищої школи, магістерська підготовка, саморефлексія, педагогічна практика, професійна культураАнотація
У статті проаналізовано особливості формування професійного іміджу майбутнього викладача вищої школи в умовах магістерської підготовки. Розглянуто поняття «професійний імідж», чинники, що його формують, а також роль педагогічної практики, саморефлексії й професійного середовища у становленні іміджевих характеристик викладача. Окреслено педагогічні умови та організаційні механізми ефективного впровадження формування іміджу у зміст підготовки магістрів.
Мета статті. Розкрити сутність і педагогічні умови формування професійного іміджу майбутнього викладача вищої школи в процесі магістерської підготовки, виявити вплив освітнього середовища й професійної взаємодії на розвиток іміджевих характеристик особистості.
Методологія дослідження. У дослідженні використано комплекс методів: аналіз наукової літератури з проблем іміджології та педагогіки вищої школи; системно-структурний підхід; моделювання педагогічних умов; емпіричні методи спостереження, анкетування, рефлексивний аналіз професійної діяльності студентів-магістрів.
Наукова новизна. Уточнено зміст поняття «професійний імідж викладача вищої школи» в контексті магістерської підготовки; вперше запропоновано модель поетапного формування іміджу майбутнього викладача через інтеграцію навчальної, наукової та практичної діяльності.
Висновки. Формування професійного іміджу майбутнього викладача вищої школи є важливою складовою магістерської підготовки, що впливає на ефективність подальшої професійної діяльності. Системна організація освітнього процесу, орієнтованого на розвиток особистісних і професійних характеристик, сприяє створенню позитивного іміджу, що відповідає вимогам сучасного академічного середовища.