ВДОСКОНАЛЕННЯ КОМПЕТЕНЦІЙ СТУДЕНТІВ НА ОСНОВІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

  • Артем Бурла Кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри теорії і методики спорту, Сумський державний педагогічний університет імені Макаренка А. С. https://orcid.org/0000-0002-2540-4808
  • Вера Фалько Кандидат технічних наук, старший викладач кафедри екології та природозахисних технологій Сумський державний університет https://orcid.org/0000-0001-5548-3933
  • Катерина Нікітенко Магістранка спеціальності комп'ютерні науки Сумський державний університет https://orcid.org/0009-0002-2856-9568

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253132

Ключові слова:

здобувач вищої освіти, заклад вищої освіти, управлінських компе¬тенцій, інформаційних технологій, практико - орієнтований підхід

Анотація

У статті досліджено інтерактивна інформаційно-педагогічна технологія з викорис­танням системи дистанційного навчання, яка заснована на залученні студентів до управ­лінської діяльності, що задіює в освітньому процесі механізми демократизації та інклюзії, що сприяє розвитку в студентських та магістерських групах. Запропонована інформаційно-педагогічна технологія дозволяє надати підготовці студентів та магістрантів практико-орієнтованого характеру вже на першому курсі їх навчання в університеті.

Актуальність цієї проблеми зумовлена переходом національної економіки на іннова­ційний шлях розвитку та затребуваністю у зв'язку з цим фахівців, які мають як систему професійних знань, так і здатність успішно вирішувати практичні та теоретичні завдання на своїх робочих місцях, у тому числі, з використанням сучасних інформаційних технологій.

Мета статті: обґрунтування та апробування практико-орієнтованої інтер­активної інформаційно-педагогічної технології, спрямованої на формування та розвиток управлінських компетенцій студентів та магістрантів, які навчаються за напрямом «Фізична культура і спорт».

Методологія. Для досягнення поставленої мети були використані методи аналізу та порівняння вже існуючих підходів до вирішення проблеми, а як основний метод був засто­сований загальнонауковий системний підхід, основою якого є розгляд суб'єктів та об'єктів освітньої діяльності у вищому навчальному закладі як елементів управлінської системи.

Наукова новизна полягає у розроблені інтерактивної інформаційно-педагогічна технології з використанням системи дистанційного навчання Мoodle, заснована на залученні студентів до управлінської діяльності, що задіює в освітньому процесі механізми демокра­ти­зації та інклюзії, що сприяє розвитку в студентських та магістерських групах.

Висновки. Пропонована технологія дозволяє організувати управлінську практику студентів та магістрантів безпосередньо на заняттях у вузі. Таким чином, вже на перших стадіях навчання в університеті реалізується практико-орієнтований підхід, спрямований на формування та розвиток у студентів та магістрантів управлінських та цифрових компетенцій, затребуваних у сучасній економіці та суспільстві.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ