ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ПОКАЗНИКІВ МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ОЦІНКИ ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ УЧНІВ 13-14 РОКІВ У ПРОЦЕСІ ПОЗАКЛАСНИХ ЗАНЯТЬ З ВОЛЕЙБОЛУ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253173Ключові слова:
технічна підготовленість, учні 13 - 14 років, позакласні заняття, волейбол, візуальні спостереження, моделювання, інтерпретаціяАнотація
У сучасних умовах розвитку фізичного виховання та спортивного тренування зростає значення дослідження технічної підготовленості учнів, особливо у процесі позакласної діяльності. Наявність ефективних методик оцінки та моделювання показників технічної підготовленості є важливим чинником для забезпечення якісного процесу навчання і тренування учнів. Проблема полягає у недостатньо проробленому механізмі інтерпретації показників технічної підготовленості учнів 13-14 років, що обумовлює необхідність проведення дослідження.
Мета роботи полягає у розробці та інтерпретації показників моделювання оцінки технічної підготовленості учнів 13-14 років у процесі позакласних занять з волейболу. Це спрямовано на удосконалення системи моніторингу їх технічних навичок для подальшого спортивного вдосконалення.
Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети було застосовано комплекс наукових методів: аналіз літературних джерел для визначення теоретичних аспектів технічної підготовленості; експериментальний метод для перевірки ефективності запропонованих показників; метод тестування для оцінки рівня технічної підготовленості учнів; статистичний аналіз результатів експерименту.
Наукова новизна дослідження полягає у розробленні комплексної системи інтерпретації оціночних показників технічної підготовленості учнів 13-14 років, яка враховує їх вікові особливості та специфіку вивчення волейболу в умовах позакласних занять. Запропонована система дозволяє точніше оцінювати рівень володіння технічними елементами гри та виявляти слабкі сторони в навчально-тренувальному процесі.
Висновки. Розроблена система показників моделювання технічної підготовленості учнів 13-14 років демонструє свою ефективність при оцінці рівня володіння основними технічними елементами гри у волейбол. Інтерпретація отриманих показників дозволяє тренерам адаптувати програми позакласних занять до конкретних технічних здібностей учнів. Впровадження запропонованої системи сприяє підвищенню якості навчально-тренувального процесу, ефективності формуванню навичок базових технічних прийомів і як результат визначенню їх пріоритетності для виконання ігрових амплуа учнів.