ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ПОКАЗНИКІВ МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ОЦІНКИ ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ УЧНІВ 13-14 РОКІВ У ПРОЦЕСІ ПОЗАКЛАСНИХ ЗАНЯТЬ З ВОЛЕЙБОЛУ

Автор(и)

  • Ігор Синіговець Кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри фізичної реабілітації, Національний університет «Чернігівська політехніка» https://orcid.org/0000-0002-4456-4399
  • Володимир Борисенко Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичної реабілітації, Національний університет «Чернігівська політехніка» https://orcid.org/0000-0003-0840-6040
  • Василь Синіговець Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання, Глухівський національний університет імені Олександра Довженка https://orcid.org/0000-0003-3781-115X
  • Сергій Гаркуша Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки, психології та методики фізичного виховання, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-7120-1446

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253173

Ключові слова:

технічна підготовленість, учні 13 - 14 років, позакласні заняття, волейбол, візуальні спостереження, моделювання, інтерпретація

Анотація

У сучасних умовах розвитку фізичного виховання та спортивного тренування зростає значення дослідження технічної підготовленості учнів, особливо у процесі позакласної діяль­ності. Наявність ефективних методик оцінки та моделювання показників технічної підготовле­ності є важливим чинником для забезпечення якісного процесу навчання і тренування учнів. Проблема полягає у недостатньо проробленому механізмі інтерпретації показників технічної підготовленості учнів 13-14 років, що обумовлює необхідність проведення дослідження.

Мета роботи полягає у розробці та інтерпретації показників моделювання оцінки технічної підготовленості учнів 13-14 років у процесі позакласних занять з волейболу. Це спрямовано на удосконалення системи  моніторингу їх технічних навичок для подальшого спортивного вдосконалення.

Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети було застосовано комплекс наукових методів: аналіз літературних джерел для визначення теоретичних аспектів технічної підготовленості; експериментальний метод для перевірки ефективності запропонованих показників; метод тестування для оцінки рівня технічної підготовленості учнів; статистичний аналіз результатів експерименту.

Наукова новизна дослідження полягає у розробленні комплексної системи інтерпре­тації оціночних показників технічної підготовленості учнів 13-14 років, яка враховує їх вікові особливості та специфіку вивчення волейболу в умовах позакласних занять. Запропонована система дозволяє точніше оцінювати рівень володіння технічними елементами гри та виявляти слабкі сторони в навчально-тренувальному процесі.

Висновки. Розроблена система показників моделювання технічної підготовленості учнів 13-14 років демонструє свою ефективність при оцінці рівня володіння основними технічними елементами гри у волейбол. Інтерпретація отриманих показників дозволяє тренерам адаптувати програми позакласних занять до конкретних технічних здібностей учнів. Впровадження запропонованої системи сприяє підвищенню якості навчально-трену­валь­ного процесу, ефективності формуванню навичок базових технічних прийомів  і як результат визначенню їх пріоритетності для виконання ігрових амплуа учнів.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ Й УДОСКОНАЛЕННЯ СПОРТИВНО-ТЕХНІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ