ВІЙСЬКОВА ОСВІТА: ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ ТРАЄКТОРІЇ УСПІХУ ОФІЦЕРІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253301Ключові слова:
військова освіта, військовий заклад вищої освіти, інноваційний підхід, офіцер, педагогічний коучинг, траєкторія успіху офіцераАнотація
Враховуючи реалії сьогодення, піклування про індивідуальний розвиток та професійне становлення кожного курсанта вищого військового навчального закладу має бути в пріоритеті, оскільки від його ціннісних орієнтацій, особистої мотивації до навчання залежить сформованість професійної компетентності та готовність виконувати службово-професійні обов’язки під час служби у різних підрозділах складових сектору безпеки та оброни України.
Автори статті зазначають, що у вирішенні питання щодо побудови індивідуальної траєкторії успіху молодих офіцерів можна застосувати низку педагогічних технологій, що дозволяють сформувати професійну компетентність. Однак, більшість з них не носить всеохоплюючого системного характеру щодо безпосереднього науково-методичного супроводу процесу професійної викладацько-фасилітативної підтримки молодому офіцеру. Автори вважають, що педагогічний коучинг є ефективною технологією науково-методичного супроводу в сучасних умовах функціонування військових закладів вищої освіти, що здатна забезпечити системний супровід курсанта, партнерське комунікативне співробітництво, побудову неперервної траєкторії розвитку, вдосконалення, розкриття потенціалу особистості, моделювання формату підвищення самомотивації, самовідповідальності, самоосвіти протягом життя тощо.
Мета статті: теоретично обґрунтувати використання педагогічного коучингу для формування траєкторії успіху молодих офіцерів.
Методологія. Вивчення наукових публікацій, систематизації результатів аналізу наукової та навчально-методичної літератури, розкриття основних визначень досліджуваної проблеми, узагальнення та висновки.
Наукова новизна полягає в обґрунтуванні можливості застосування педагогічного коучингу для формування професійної компетентності, готовності до службово-професійної діяльності молодих офіцерів та побудови траєкторії їх успіху в напрямку самомотивації, самовиховання, самореалізації протягом життя.
Висновки. Автори статті приходять до висновку, що педагогічний коучинг є одним із ресурсних аспектів педагогічної діяльності; може бути використаний в якості інноваційної технології для побудови траєкторії успіху молодих офіцерів, дозволяє їм відкрити особистісний прогресивний шлях розвитку та бути готовими до вчасного реагування на певні виклики військової служби та суспільства.