ВІЙСЬКОВА ОСВІТА: ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ ТРАЄКТОРІЇ УСПІХУ ОФІЦЕРІВ

Автор(и)

  • Вікторія Аніщенко Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та професійної етики, Пенітенціарна академія України https://orcid.org/0000-0002-5062-3789
  • Наталія Разумейко Кандидат педагогічних наук, доцент, т. в. о. завідувача кафедри педагогіки та професійної етики, Пенітенціарна академія України https://orcid.org/0000-0003-0801-3490

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253301

Ключові слова:

військова освіта, військовий заклад вищої освіти, інноваційний підхід, офіцер, педагогічний коучинг, траєкторія успіху офіцера

Анотація

Враховуючи реалії сьогодення, піклування про індивідуальний розвиток та професійне становлення кожного курсанта вищого військового навчального закладу має бути в пріори­теті, оскільки від його ціннісних орієнтацій, особистої мотивації до навчання залежить сформованість професійної компетентності та готовність виконувати службово-профе­сійні обов’язки під час служби у різних підрозділах складових сектору безпеки та оброни України.

Автори статті зазначають, що у вирішенні питання щодо побудови індивідуальної траєкторії успіху молодих офіцерів можна застосувати низку педагогічних технологій, що дозволяють  сформувати професійну компетентність. Однак, більшість з них не носить всеохоплюючого системного характеру щодо безпосереднього науково-методичного супроводу процесу професійної викладацько-фасилітативної підтримки молодому офіцеру. Автори вважають, що педагогічний коучинг є ефективною технологією науково-мето­дичного супроводу в сучасних умовах функціонування військових закладів вищої освіти, що здатна забезпечити системний супровід курсанта, партнерське комунікативне спів­робітництво, побудову неперервної траєкторії розвитку, вдосконалення, розкриття потен­ціалу особистості, моделювання формату підвищення самомотивації, самовідповідаль­ності,  самоосвіти протягом життя тощо.

Мета статті: теоретично обґрунтувати використання педагогічного коучингу для формування траєкторії успіху молодих офіцерів.

Методологія. Вивчення наукових публікацій, систематизації результатів аналізу наукової та навчально-методичної літератури, розкриття основних визначень досліджу­ваної проблеми, узагальнення та висновки.

Наукова новизна полягає в обґрунтуванні можливості застосування педагогічного коучингу для формування професійної компетентності, готовності до службово-професійної діяльності молодих офіцерів та побудови траєкторії їх успіху в напрямку самомотивації, самовиховання, самореалізації протягом життя.

Висновки. Автори статті приходять до висновку, що педагогічний коучинг є одним із ресурсних аспектів педагогічної діяльності; може бути використаний в якості інноваційної технології для побудови траєкторії успіху молодих офіцерів, дозволяє їм відкрити особистісний прогресивний шлях розвитку та бути готовими до вчасного реагування на певні виклики військової служби та суспільства.

Downloads

Опубліковано

17.09.2025

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ І ПЕДАГОГІКИ В УКРАЇНІ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ПРАКТИЧНІ ВИМІРИ