ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ТА ХОРЕОГРАФІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58407/231903

Ключові слова:

майбутні вчителі музичного мистецтва та хореографії, фахова підготовка, інформаційні технології

Анотація

У статті висвітлюються питання модернізації фахової підготовки майбутніх учителів мистецьких дисциплін на основі використання сучасних інформаційних технологій. Представлено аналіз основних досліджень і публікацій з даної проблеми, виявлено позитивний вплив комп’ютерних технологій на організацію та зміст фахової підготовки майбутніх учителів мистецтва в сучасних умовах. Подано класифікацію інформаційних технологій в освітньому процесі педагогічних університетів.
Мета роботи полягає в дослідженні особливостей використання сучасних інформаційних технологій у процесі фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії.
Методологія дослідження ґрунтується на ідеях культурологічного та компетентнісного підходів. У статті використовувалися такі методи дослідження: вивчення та аналіз наукових джерел; педагогічні спостереження; узагальнення педагогічного досвіду; моделювання та прогнозування інноваційних тенденцій модернізації фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії.
Наукова новизна роботи полягає у виявленні специфічних особливостей використання комп’ютерних технологій у процесі фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії. Вперше досліджено шляхи оптимізації фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії засобами сучасних інформаційних технологій. Висновки. Сучасні інформаційні технології відкривають нові можливості пізнання мистецтва, активізації самостійної роботи студентів, впровадження нових форм і методів фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії. Використання сучасних інформаційних технологій в умовах дистанційного навчання сприяє інтерактивності освітнього процесу та забезпечує високу ефективність підготовки майбутніх учителів мистецьких дисциплін. Перспективи подальших наукових розвідок вбачаємо в розробці методичного забезпечення організації та проведення дистанційних форм викладання мистецьких дисциплін з урахуванням емоційної складової музичного та хореографічного навчання.

Біографія автора

Людмила Паньків , Український державний університет імені Михайла Драгоманова

Доктор педагогічних наук, доцент,
професор кафедри педагогіки мистецтва і фортепіанного виконавства,
Український державний університет імені Михайла Драгоманова,
(Київ, Україна)

Посилання

Havrilova L. H. (2014). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzyky zasobamy multymediinykh tekhnolohii: monohrafiia. [Formation of professional competence of future music teachers by means of multimedia technologies: monograph]. Kyiv: Vydavnytstvo NPU im. M. P. Drahomanova. 403.

Havrilova L. H. (2017). Spetsyfika rozroblennia dystantsiinykh kursiv z muzychno-istorychnykh dystsyplin [The specifics of the development of distance learning courses in musical and historical disciplines]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. №2. 26-37.

Hurevych R. S.(2012). Informatsiini tekhnolohii navchannia: innovatsiinyi pidkhid: navchalnyi posibnyk / R. S. Hurevych, M. Yu. Kademiia, L. S. Shevchenko; za red. R.S. Hurevycha. [Information technology training: an innovative approach: a textbook]. Vinnytsia: TOV firma «Planer». 348. Retrieved from: http://kist.ntu.edu.ua/ text PhD/itn.pdf

Demydenko T. M.(2003). Informatsiina kultura suchasnoho vchytelia: navchalnyi posibnyk. [Information culture of the modern teacher: a study guide]. Cherkasy. 96.

Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» (2017). [Law of Ukraine «On Higher Education»]. Retrieved from: https://osvita.ua/legislation/law/2235/

Zakon Ukrainy «Pro Natsionalnu prohramu informatyzatsii» (2022). [Law of Ukraine «On the National Informatization Program»]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2807-20#Text

Zamorotska V.V.(2019). Dystantsiine navchannia u formuvanni instrumentalno-vykonavskoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzyky [Distance learning in the formation of instrumental and performance competence of future music teachers]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia «Pedahohika. Sotsialna robota».Vyp. 2 (45). 70-74.

Pankiv L. I. (2020). Formuvannia khudozhnikh oriientatsii starshoklasnykiv u protsesi muzychno-teatralnoi diialnosti: teoriia, metodolohiia, metodyka: monohrafiia [Formation of artistic orientations of high school students in the process of music and theater activities: theory, methodology, technique: monograph] . Kyiv: Vyd-vo NPU im. Drahomanova. 376.

Popovych N. M. (2013). Problema intehratsii informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u systemu profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia muzyky [The problem of integration of information and communication technologies into the system of professional training of the future music teacher]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 2013. №1 (33). Retrieved from: https://journal.iitta.gov.ua/ index.php/itlt

Rumiantseva S. V., Lanina T. O. (2021). Osoblyvosti vykorystannia IT u profesiinii pedahohichnii diialnosti maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Peculiarities of the use of IT in the professional pedagogical activity of future music teachers]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. №76. .98-103. Retrieved from: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2021/76/part_3/19.pdf

Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2021-2031 roky [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021-2031]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/ 2020/09/25/ rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf

Suchasnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy: 100000 sliv / za zah. red. V. V. Dubichynskoho [Modern explanatory dictionary of the Ukrainian language: 100,000 words]. Kharkiv: VD «Shkola», 2011. 1008.

Teriaieva L. (2019). Zastosuvannia muzychnykh informatsiinykh tekhnolohii pry vyvchenni navchalnoi dystsypliny «Khorove dyryhuvannia» [The application of musical information technologies in the study of the educational discipline «Choir Conducting»]. Osvitolohichnyi dyskurs. №1-2 (24-25). 272-285. Retrieved from: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/29263/1/558-1573-1-PB.pdf

Chekhunina A. O. (2021). Zastosuvannia informatsiino-kompiuternykh tekhnolohii u protsesi formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnikh fakhivtsiv-muzykantiv [Application of information and computer technologies in the process of formation of professional competences of future professional musicians]. Innovatsiina pedahohika. Vyp.33. T.2. 165-170. Retrieved from: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/ 2021/ 33/part_2/34.pdf

Downloads

Опубліковано

06.03.2023