ВПРОВАДЖЕННЯ ЛОГІСТИЧНИХ ІТ-РІШЕНЬ У ПІДГОТОВКУ ВИКЛАДАЧІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ: СИНЕРГІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ТА ТРАНСПОРТНОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Ольга Созонюк Доктор філософії з професійної освіти, старший викладач кафедри технологічної та професійної освіти, Криворізький державний педагогічний університет https://orcid.org/0000-0002-8482-5071

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253314

Ключові слова:

транспортна логістика, програмне забезпечення, підготовка майбутніх викладачів, співпраця, ІТ - рішення

Анотація

У статті висвітлено проблему модернізації професійної підготовки майбутніх викладачів за освітнім напрямом «Професійна освіта (Транспорт)» шляхом інтеграції сучасних логістичних ІТ-рішень в освітній процес задля формування цифрових, проєктних та методичних компетентностей, підвищення практичної спрямованості освіти. Підкрес­люється необхідність адаптації освітніх програм до вимог цифрового середовища, з яким безпосередньо пов’язана діяльність фахівців у сфері транспортної логістики.

Метою дослідження є обґрунтування та концептуальне проєктування інноваційної моделі тристоронньої співпраці «Університет – Бізнес – Майбутній викладач», що забез­печує ефективне формування цифрових, проєктних та методичних компетентностей у студентів.

Методологічну основу становлять системний та компетентнісний підходи, а також аналіз і критичне осмислення можливостей застосування сучасних логістичних
ІТ-інструментів, зокрема Ant-Logistics, OptimoRoute, TransCAD, віртуальних тренажерів. У статті проаналізовано приклади реалізації освітніх кейсів, наближених до реальних виробничих ситуацій, що дозволяє підвищити практичну спрямованість підготовки студентів.

Наукова новизна полягає у розробленні структури, змістового наповнення та механізмів реалізації моделі тристоронньої взаємодії у контексті цифровізації професійної освіти. Визначено ролі та функції кожної зі сторін взаємодії, виявлено переваги та ризики впровадження моделі, а також перспективи її масштабування для інших галузей професійної підготовки. Представлена модель потребує подальшої апробації, однак уже демонструє потенціал для підвищення ефективності освітнього процесу, розвитку цифрової компетентності студентів і відповідності підготовки актуальним запитам транспортної галузі.

Downloads

Опубліковано

17.09.2025

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ І ПЕДАГОГІКИ В УКРАЇНІ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ПРАКТИЧНІ ВИМІРИ