ВПРОВАДЖЕННЯ ЛОГІСТИЧНИХ ІТ-РІШЕНЬ У ПІДГОТОВКУ ВИКЛАДАЧІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ: СИНЕРГІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ТА ТРАНСПОРТНОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253314Ключові слова:
транспортна логістика, програмне забезпечення, підготовка майбутніх викладачів, співпраця, ІТ - рішенняАнотація
У статті висвітлено проблему модернізації професійної підготовки майбутніх викладачів за освітнім напрямом «Професійна освіта (Транспорт)» шляхом інтеграції сучасних логістичних ІТ-рішень в освітній процес задля формування цифрових, проєктних та методичних компетентностей, підвищення практичної спрямованості освіти. Підкреслюється необхідність адаптації освітніх програм до вимог цифрового середовища, з яким безпосередньо пов’язана діяльність фахівців у сфері транспортної логістики.
Метою дослідження є обґрунтування та концептуальне проєктування інноваційної моделі тристоронньої співпраці «Університет – Бізнес – Майбутній викладач», що забезпечує ефективне формування цифрових, проєктних та методичних компетентностей у студентів.
Методологічну основу становлять системний та компетентнісний підходи, а також аналіз і критичне осмислення можливостей застосування сучасних логістичних
ІТ-інструментів, зокрема Ant-Logistics, OptimoRoute, TransCAD, віртуальних тренажерів. У статті проаналізовано приклади реалізації освітніх кейсів, наближених до реальних виробничих ситуацій, що дозволяє підвищити практичну спрямованість підготовки студентів.
Наукова новизна полягає у розробленні структури, змістового наповнення та механізмів реалізації моделі тристоронньої взаємодії у контексті цифровізації професійної освіти. Визначено ролі та функції кожної зі сторін взаємодії, виявлено переваги та ризики впровадження моделі, а також перспективи її масштабування для інших галузей професійної підготовки. Представлена модель потребує подальшої апробації, однак уже демонструє потенціал для підвищення ефективності освітнього процесу, розвитку цифрової компетентності студентів і відповідності підготовки актуальним запитам транспортної галузі.