ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253325Ключові слова:
інформаційно - комунікаційні технології, професійно - ціннісні орієнтації, майбутні педагоги, професійне навчання, педагогічна освіта, інтерактивні методи, цифрові технологіїАнотація
Мета роботи. Метою роботи є дослідження ролі інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у процесі формування професійно-ціннісних орієнтацій майбутніх педагогів професійного навчання, а також визначення ефективних методів і засобів їхнього застосування у професійній підготовці.
Методологія. У дослідженні використано методи аналізу наукової літератури, нормативно-правових документів у сфері освіти та інформаційно-комунікаційних технологій, а також узагальнення досвіду впровадження ІКТ у процес формування професійних цінностей у педагогів.
Наукова новизна. Наукова новизна роботи полягає в узагальненні та систематизації підходів до використання інформаційно-комунікаційних технологій як засобу формування професійно-ціннісних орієнтацій, а також в обґрунтуванні їхньої ролі у підготовці конкурентоздатних фахівців, здатних до ефективної педагогічної діяльності.
Висновки. Інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом в організації сучасного освітнього процесу і відіграють ключову роль у формуванні професійно-ціннісних орієнтацій майбутніх педагогів професійного навчання. Використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє впроваджувати інтерактивні методи навчання, забезпечувати персоналізований підхід до професійної підготовки та стимулювати розвиток критичного мислення, рефлексії і самовдосконалення. Інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес сприяє підвищенню ефективності освіти, а також формуванню сучасних педагогічних компетентностей, необхідних для вирішення професійних завдань у динамічних умовах розвитку суспільства. Завдяки інформаційно-комунікаційним технологіям майбутні педагоги отримують доступ до різноманітних джерел знань, електронних освітніх платформ, професійних спільнот і світового педагогічного досвіду. Інформаційно-комунікаційні технології не лише відповідають сучасним викликам у сфері освіти, але й забезпечують розвиток ключових професійно-ціннісних орієнтацій, необхідних для формування конкурентоздатних і високоморальних педагогів.