АКТУАЛІЗАЦІЯ НАВИЧОК СЛУЖБОВОГО ЕТИКЕТУ ПРАЦІВНИКІВ ПРОБАЦІЇ НА КУРСАХ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253306Ключові слова:
службовий етикет, культура мовлення, моральні принципи, персонал пробаціїАнотація
Мета роботи. Метою дослідження є визначення основних норм і принципів службового етикету працівників уповноважених органів з питань пробації, що включають культуру професійного мовлення, поведінкові стандарти, етичні зобов’язання та моральні цінності, задля їх ефективного впровадження в освітні програми підвищення кваліфікації, які реалізуються в умовах воєнного стану. Актуальність теми зумовлена зростанням суспільного запиту на професіоналізм, гуманність і моральну стійкість працівників органів пробації.
Методологія. У роботі застосовано нелінійну методологію пізнання, що уможливлює розгляд службового етикету як відкритої, динамічної й складноорганізованої структури. Для емпіричного аналізу використано метод анкетування, в якому взяли участь 87 працівників органів пробації з різних регіонів України. Результати опитування дали підстави визначити рівень сформованості етикетних навичок, мовленнєвої культури та загальної етичної обізнаності працівників пробації. Особливу увагу приділено виявленню труднощів, зокрема в аспектах культури мовлення, а також з’ясуванню потреб в оновленні підходів до навчання у воєнний період.
Наукова новизна. У представленому дослідженні вперше актуалізовано потребу в системному підході до формування навичок службового етикету в професійному середовищі працівників пробації. Виокремлено мовленнєву компетентність як ключову умову забезпечення етичної комунікації та професійного іміджу фахівця. Запропоновано ефективні освітні підходи, адаптовані до умов дистанційного навчання: інтерактивні платформи, проблемне навчання, аналіз етикетних ситуацій.
Висновки. Дотримання норм службового етикету працівниками пробації позитивно впливає на ефективність ресоціалізації засуджених, формує довіру громадян до правової системи та підвищує загальний рівень професійної комунікації. В умовах воєнного стану актуальним є використання інноваційних освітніх підходів, таких як дискусії, проблемний виклад матеріалу та інтерактивні платформи, що сприяють залученню учасників у навчальний процес та забезпечують якість підвищення кваліфікації персоналу пробації.