МЕТОДИ І ЗАСОБИ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗПТО

Автор(и)

  • Тетяна Белан Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-4329-3080
  • Вадим Овдієнко Аспірант кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0004-3882-1610

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253316

Ключові слова:

електронне навчання, професійна підготовка, майбутні викладачі ЗПТО, інформаційно - комунікаційні технології, цифрові платформи, інтерактивні методи, засоби електронного навчання

Анотація

Мета роботи. Метою цього дослідження є аналіз методів і засобів електронного навчання у процесі професійної підготовки майбутніх викладачів закладів професійно-технічної освіти (ЗПТО).

Методологія. Дослідження базується на використанні методів аналізу наукової літератури, а також узагальненні практичного досвіду впровадження електронного навчання у професійну підготовку майбутніх викладачів закладів професійно-технічної освіти (ЗПТО).

Наукова новизна. Наукова новизна роботи полягає у систематизації та узагальненні сучасних методів і засобів електронного навчання у професійній підготовці майбутніх викладачів професійно-технічної освіти (ЗПТО).

Висновки. У статті розглянуто ключові методи та засоби електронного навчання, що сприяють підвищенню ефективності професійної підготовки майбутніх викладачів закладів професійно-технічної освіти. Застосування цифрових технологій в освітньому процесі дозволяє не лише модернізувати зміст освіти, а й створює умови для формування цифрової компетентності, розвитку самостійності, критичного мислення та комуніка­тивних навичок здобувачів освіти.

Сучасні освітні платформи, відеолекції, інтерактивні курси та засоби тестування значно покращують якість освітнього процесу та адаптують його до потреб студентів. Інтеграція методів електронного навчання у професійну освіту підвищує її ефективність, гнучкість і доступність, що є важливою складовою підготовки конкурентоздатних фахівців у сучасному інформаційному суспільстві.

Особливої уваги потребує систематичне підвищення кваліфікації викладачів щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій, а також розробка методичних рекомендацій для впровадження електронного навчання в професійну підготовку майбутніх викладачів закладів професійно-технічної освіти (ЗПТО).

Таким чином, ефективна інтеграція електронного навчання у професійну підготовку майбутніх викладачів закладів професійно-технічної освіти є необхідною умовою для підго­товки конкурентоспроможних, інноваційно мислячих та педагогічно грамотних фахівців.

Downloads

Опубліковано

17.09.2025

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА