ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ ПРОЄКТУ «СУКНЯ З ОЗДОБЛЕННЯМ ВИБІЙКОЮ»
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253326Ключові слова:
проєктна технологія, сукня, вибійка, декоративно - ужиткове мистецтвоАнотація
Основне спрямування статті й мета роботи – опублікувати результати організації виконання проєкту з технології сукні з оздобленням вибійкою, що виконувався в рамках підготовки кваліфікаційної роботи магістра. Висвітлити результати аналізу використання технології вибійки для оздоблення тканин при виготовленні одягу. Оприлюднити пояснювальну записку до проєкту «Сукня з оздобленням вибійкою». Повідомити про результати виготовлення сукні, оздобленої вибійкою. Представити методичні аспекти використання результатів виконання проєктної роботи учнями на уроках технологій.
Проблематика статті побудована на твердженні, що теорія та практика виготовлення сукні та оздоблення її вибійкою представлена в широкому спектрі у позашкільній освіті й частіше в класичному варіанті, при цьому потенціал шкільної освіти може бути ефективно використаний для ознайомлення учнів з цією технологією вибійки саме на уроках технологій з використанням сучасного інструментарію.
Методологія побудована на використанні класичних методів і за допомогою технології STEAM-освіти, яка сприяє комплексному розвитку учнів, поєднуючи наукові та технологічні знання з творчістю, мистецтвом, культурними традиціями.
Новизна роботи полягає в розробці методичних рекомендацій з організації виконання проєкту «Вибійкове поле» в школі, їх впровадженні у навчальний процес, а також в тому, що виріб «Сукня з оздобленням вибійкою» може стати корисним об’єктом проєктно-технологічної діяльності для учнів 10-11 класів на уроках технологій; крім того детально розроблений увесь процес виготовлення виробу: від обґрунтування теми до підведення підсумків. Результати дипломного проєкту можуть бути використані вчителями технологій, керівниками гуртків, а також учнями закладів загальної середньої освіти.
Висновки. Проведене дослідження, розробка документації, самоаналіз засвідчили цінність виконання проєкту «Вибійкове поле» та його вдалість з точки зору собівартості й маркетингу, що надає чудову базу для творчого розвитку, можливість використати уяву і фантазію та отримати фантастичний одяг. Даний проєкт може бути застосований як повністю учнями старшої школи, так і окремо, наприклад, при виготовленні окремих елементів одягу, створенні одягу для дитячих ляльок, домашніх тварин тощо.