ПОРІВНЯННЯ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ДИЗАЙН» В НУ «ЧЕРНІГІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ТА ЛОДЗИНСЬКОМУ ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

  • Марина Барбаш Старший викладач кафедри архітектури та дизайну, Національний університет «Чернігівська політехніка» https://orcid.org/0000-0003-2784-5030
  • Олена Пономаревська Кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри архітектури та дизайну, Національний університет «Чернігівська політехніка» https://orcid.org/0000-0002-2044-2186
  • Дарія Буяльська Здобувач вищої освіти, спеціальність «Дизайн», Національний університет «Чернігівська політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253332

Ключові слова:

дизайн, освітні програми, освітній процес, заклад вищої освіти

Анотація

У статті наводиться детальний порівняльний аналіз освітніх програм спеціальності «Дизайн» у НУ «Чернігівська політехніка» (Україна) та Лодзинському технічному університеті (Польща). Порівняльними показниками насамперед є обов’язкові освітні компоненти, кількість кредитів, розподіл годин на практичну підготовку, форми організації навчального процесу, термін навчання. Наводяться напрямки для підвищення ефективності підготовки фахівців у галузі дизайну в Україні, що ґрунтуються на досвіді Лодзинського технічного університету.

Мета роботи – дати порівняльну характеристику освітніх програм  спеціальності «Дизайн» у НУ «Чернігівська політехніка» та Лодзинському технічному університеті та розкрити можливості творчого використання прогресивних ідей польського досвіду для підготовки фахівців у галузі дизайну в системі освіти України.

Методологія дослідження. Роботу засновано на порівняльному аналізі освітніх програм спеціальності «Дизайн» у НУ «Чернігівська політехніка» та Лодзинському техніч­ному університеті. Використані методи аналізу літературних джерел, а також освітніх програм спеціальності «Дизайн» з урахуванням досвіду кафедри архітектури та дизайну НУ «Чернігівська політехніка».

Наукова новизна. Порівняння освітніх програм за спеціальністю «Дизайн» у НУ «Чернігівська політехніка» та Лодзинському технічному університеті проводиться вперше.

Висновки. Освітні програм спеціальності «Дизайн» у НУ «Чернігівська політехніка» та Лодзинському технічному університеті характеризуються схожим переліком освітніх компонентів. Однією з основних відмінностей є більша кількість годин, які виділяються на практику в польському університеті. Таким чином, посилення практикоорієнтованості освіти в університетах України, за спеціальністю «Дизайн» може розглядатися як перспективний напрям, прикладом якого є університети Польщі, зокрема Лодзинський технічний університет.

Downloads

Опубліковано

17.09.2025