ПОРІВНЯННЯ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ДИЗАЙН» В НУ «ЧЕРНІГІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ТА ЛОДЗИНСЬКОМУ ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253332Ключові слова:
дизайн, освітні програми, освітній процес, заклад вищої освітиАнотація
У статті наводиться детальний порівняльний аналіз освітніх програм спеціальності «Дизайн» у НУ «Чернігівська політехніка» (Україна) та Лодзинському технічному університеті (Польща). Порівняльними показниками насамперед є обов’язкові освітні компоненти, кількість кредитів, розподіл годин на практичну підготовку, форми організації навчального процесу, термін навчання. Наводяться напрямки для підвищення ефективності підготовки фахівців у галузі дизайну в Україні, що ґрунтуються на досвіді Лодзинського технічного університету.
Мета роботи – дати порівняльну характеристику освітніх програм спеціальності «Дизайн» у НУ «Чернігівська політехніка» та Лодзинському технічному університеті та розкрити можливості творчого використання прогресивних ідей польського досвіду для підготовки фахівців у галузі дизайну в системі освіти України.
Методологія дослідження. Роботу засновано на порівняльному аналізі освітніх програм спеціальності «Дизайн» у НУ «Чернігівська політехніка» та Лодзинському технічному університеті. Використані методи аналізу літературних джерел, а також освітніх програм спеціальності «Дизайн» з урахуванням досвіду кафедри архітектури та дизайну НУ «Чернігівська політехніка».
Наукова новизна. Порівняння освітніх програм за спеціальністю «Дизайн» у НУ «Чернігівська політехніка» та Лодзинському технічному університеті проводиться вперше.
Висновки. Освітні програм спеціальності «Дизайн» у НУ «Чернігівська політехніка» та Лодзинському технічному університеті характеризуються схожим переліком освітніх компонентів. Однією з основних відмінностей є більша кількість годин, які виділяються на практику в польському університеті. Таким чином, посилення практикоорієнтованості освіти в університетах України, за спеціальністю «Дизайн» може розглядатися як перспективний напрям, прикладом якого є університети Польщі, зокрема Лодзинський технічний університет.