МЕДІАГРАМОТНІСТЬ У СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
медіаосвіта, медіаграмотність, медіакомпетентінстьАнотація
«Концепція впровадження медіаосвіти в Україні», що була погоджена постановою президії Національної академії педагогічних наук України в травні 2010 року, сприяла становленню ефективної системи медіаосвіти.
Вітчизняні і зарубіжні вчені впроваджують проєкти для підвищення медіа-обізнаності серед населення. За підтримки Академії Української Преси та IREX Україна впроваджено багато тренінгів та семінарів як для журналістів, так і освітян.
Викладачів, особливо педагогічних закладів вищої освіти (ЗВО), навчають для того, щоб внести корективи у педагогічний процес. Виховати та навчити студентів бути медіа-обізнаними, вміти відрізняти факти від суджень, маніпулятивні дії медіа та використовувати у своїй діяльності тільки перевірену інформацію. Оминати інформаційне «сміття», захищатися від потенційно шкідливої інформації з урахуванням прямих і прихованих впливів; здатності до медіатворчості для компетентного і здорового самовираження.
Мета роботи – розкрити поняття «медіаосвіта», «медіаграмотність» та проаналізувати медіаграмотність, як важливий чинник формування медіакомпетентності майбутніх педагогів у системі вищої освіти.
Методологія. Систематизація й теоретичне осмислення наукових публікацій, аналіз наукової та навчальної літератури, інтернет-джерел, розкриття основних дефініцій досліджуваної проблеми, узагальнення та уточнення ідей науковців.
Наукова новизна. Полягає у впровадженні ролі соціальних мереж як найбільш характерного чинника, що впливає на формування оптимальних умов для розвитку та застосування медіаосвіти в закладах вищої освіти.
Висновки. Важливістю впровадження медіаграмотності у ЗВО слугує перспективна та активна верства населення – студенти. Завдяки соціальній взаємодії, постійному життю онлайн, готовністю до саморозвитку та самоосвіти, співпраця зі ЗМІ, створення контенту, пошук і використання інформації, використання мобільних додатків, самореалізація через соціальні мережі потребує медіаграмотності та обізнаності в реаліях сьогодення. Саме тому включення такого курсу як «Медіаграмотність» у систему вищої освіти дозволить сформувати необхідні компетентності, забезпечити практичне застосування здобутих знань, умінь та навичок серед студентів педагогічних закладів вищої освіти.
Посилання
Bloh vykladacha informatyky [The informatics teacher blog]. Retrieved from: http://viklad.blogspot.com/2012/02/Facebook.html.
Kotseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini (nova redaktsiia) [Concept of introduction of media education in Ukraine (new version)]. Retrieved from: https://ms.detector.media/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhennya_mediaosviti_v_Ukraini_nova_redaktsiya/.
Ivanov, V. F., Volosheniuk, O. V. & Rizun, V. V. (2012). (Eds.) Mediaosvita ta mediahramotnist [Media education and media literacy]. Kyiv, Ukrainе: Free Press Center [in Ukrainian].
Schorb, Bernd (2005). Medienkompetenz. In.: Huther, Jurgen. Grundbegriffe Medienpadagogik. München: kopaed. Retrieved from: kopaed, s.262 www.tandfonline.com/.