РОЗВИТОК РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

Ключові слова:

рухова активність, учні середнього шкільного віку, рухові дії, фізичне виховання, фізична культура

Анотація

У статті розглядається розвиток рухової активності учнів закладів загальної середньої освіти в процесі фізичної культури. Доведено, що на етапі спеціалізованої базової підготовки, на якому знаходяться учні юніорського віку закладається фундамент технічної і спеціальної фізичної підготовленості.
Мета статті полягає в аналізі процесу розвитку рухової активності учнів закладів загальної середньої освіти середнього шкільного віку.
Методологія базується на загальних принципах та базових сучасних положеннях педагогічної науки, психології, культури здоров’я, і відображає взаємозв’язок методо-логічних підходів до вивчення поняття процесу розвитку рухової активності учнів.
Наукова новизна. Проаналізовано основні кінематичні характеристики техніки учнів 12-13 та 13-14 років, які спеціалізуються у спортивній ходьбі на короткі дистанції, на етапі спеціалізованої базової фізичної підготовки. Визначено, що існує потреба вдосконалення або корекції показників розвитку рухової активності учнів середнього шкільного віку.
Висновки. Проаналізовано основні кінематичні характеристики техніки учнів 12-13 та 13-14 років, які спеціалізуються у спортивній ходьбі на короткі дистанції, на етапі спеціалізованої базової фізичної підготовки. Встановлено, що для рівня результатів учнів 12-13 років – х = 24:18 (S = 0:34); в другій групі – учнів 13-14 років – х = 32:21 (S = 0:42).
Інформаційний етап дослідження включає комп’ютерну обробку результатів з подальшим наочним представленням інформації у вигляді таблиць, графіків і діаграм.
Практичний етап полягає в інтерпретації отриманих результатів; розробці індивідуальних рекомендацій щодо вдосконалення або корекції показників розвитку рухової активності учнів середнього шкільного віку.
Використання розробленої технології контролю дозволяє реєструвати характеристики, які несуть всебічну інформацію про просторової організації тіла школярів, вертикальну стійкість, особливості статури. Це дозволяє здійснювати своєчасну діагностику розвитку рухової активності учнів середнього шкільного віку, виділяти учнів, які потребують поглибленого обстеження; дозволяє оцінити адекватність педагогічних впливів.

Біографія автора

В. М. Юденок, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Аспірант кафедри соціальної роботи
та освітніх і педагогічних наук
Національного університету
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Butenko, H. O., and Petrunja, Ja. I. (2018). Ozdorovchyj bigh jak zasib pidvyshhennja fizychnoji pidghotovlenosti ditej serednjogho shkiljnogho viku. [Wellness jogging as a means of increasing physical fitness of middle school age children]. Aktualjni problemy fizychnoji kuljtury, sportu, fizychnoji terapiji ta erghoterapiji: biomekhanichni, psykhofiziologhichni ta metrologhichni aspekty: Materialy I Vseukrajinsjkoji elektronnoji naukovo-praktychnoji konferenciji z mizhnarodnoju uchastju (Kyjiv, 17 travnja 2018). – Actual problems of physical culture, sports, physical therapy and ergotherapy: biomechanical, psychophysiological and metrological aspects: Materials of the All-Ukrainian electronic scientific-practical conference with international participation (Kyiv, May 17, 2018). Red. Gh. V. Korobejnikov, V. O. Kashuba, V. V. Ghamalij. Kyiv, Ukraine: NUFVSU, 116–118.

Paljchuk, M., Antonenko, R. (2017). Suchasni pidkhody do udoskonalennja navchaljnogho procesu z fizychnogho vykhovannja na osnovi zdorov'jazberighajuchykh tekhnologhij. [Modern Approaches to Improving the Physical Education Learning Process Based on Health-saving Technologies]. Teorija i metodyka fizychnogho vykhovannja i sportu. – Theory and methodology of physical education and sport, 1, 74–77.

Repnevsjkyj, S., Popov, V. (2009). Fizychna pidghotovlenistj ditej serednjogho shkiljnogho viku. [Physical fitness of middle school children]. Pedaghoghika, psykhologhija i medyko-biologhichni problemy fizychnogho vykhovannja i sportu. – Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports, 5, 229–232.

Sovenko, S. P., Danyljuk, D. S. (2018). Kharakterystyky tekhniky kvalifikovanykh sportsmeniv-junioriv, jaki specializujutjsja u sportyvnij khodjbi na 10 km. [Characteristics of equipment for qualified junior athletes specializing in 10 km walking]. Aktualjni problemy fizychnoji kuljtury, sportu, fizychnoji terapiji ta erghoterapiji: biomekhanichni, psykhofiziologhichni ta metrologhichni aspekty: Materialy I Vseukrajinsjkoji elektronnoji naukovo-praktychnoji konferenciji z mizhnarodnoju uchastju (Kyjiv, 17 travnja 2018). – Actual problems of physical culture, sports, physical therapy and ergotherapy: biomechanical, psychophysiological and metrological aspects: Materials of the All-Ukrainian electronic scientific-practical conference with international participation (Kyiv, May 17, 2018). Red. Gh. V. Korobejnikov, V. O. Kashuba, V. V. Ghamalij. Kyjiv, Ukrajina: NUFVSU, 75–77.

Formirovanie motoriki cheloveka v protsesse ontogeneza. [Formation of human motility in the process of ontogeny]: monografiya [monograph]. Kashuba, V. A., Bondar, Ye. M., Goncharova, N. N., Nosova, N. L. (2016). Lutsk, Ukraine : Vezha-Druk.

Judenok, V. M. (2018). Dejaki aspekty optymizaciji rezhymu rukhovoji aktyvnosti uchniv zakladiv zaghaljnoji serednjoji osvity. [Some aspects of optimization of the mode of motor activity of students of general secondary education]. Materialy konferenciji KhI mizhnarodnoji, pam'jati Anatolija Mykolajovycha Laputina. m. Chernighiv, Ukrajina. 18–19 zhovtnja 2018 roku. – Proceedings of the XI International Conference, in memory of Anatoly Laputin. Chernihiv, Ukraine. October 18-19, 2018. Chernihiv, Ukraine, 26–28.

Downloads

Опубліковано

13.04.2023