РОЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

Ключові слова:

майбутній педагог, педагогічна практика, професійне становлення, професійна компетентність

Анотація

У статті авторами розкрита мета роботи – обґрунтувати важливість посилення практичної складової у процесі професійної підготовки майбутніх педагогів ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».
Методологія дослідження базується на основних ідеях студентоцентрованого та компетентнісного методологічних підходів. У статті розкрито особливості організації педагогічної практики, зокрема її послідовність проведення: дидактичної, організації педагогічної практики в літніх оздоровчих таборах, навчально-виробничої.
Наукова новизна полягає в тому, що уточнено сутність понять «педагогічна практика майбутніх педагогів», «професійна компетентність майбутнього педагога»; теоретично обґрунтовано організаційно-методичні умови, серед яких: удосконалення процесу організації педагогічної практики; реалізація особистісно-орієнтованого підходу до формування професійної компетентності; формування аналітичних умінь майбутніх педагогів у процесі організації науково-дослідної роботи; подальшого розвитку набули положення про значущість володіння майбутнім педагогом практичними уміннями та навичками здійснювати на високому рівні аналіз та самоаналіз власної діяльності, а також професійно важливих особистісних якостей, реалізація яких забезпечує досягнення позитивних результатів у професійній діяльності.
Висновки дослідження доводять важливість проведення педагогічних практик, за умови їх безпосереднього зв’язку із теорією, що є одним із основних шляхів покращення професійної підготовки майбутніх педагогічних працівників; велике значення має, щоб майбутній педагог теоретично і практично був здатний проаналізувати свої професійні можливості і на цій основі зміг сформувати програму власного подальшого професійного зростання в умовах модернізації національної освіти.

Біографії авторів

О. М. Сергійчук, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Кандидат історичних наук, доцент,
доцент кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи
Університет Григорія Сковороди в Переяславі
(Переяслав, Україна)

Ю. М. Багно, ДВНЗ Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи
ДВНЗ Університет Григорія Сковороди в Переяславі
(Переяслав, Україна)

Посилання

Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, Ukraine : Lybid.

Kozakova, N. V. (2008) Orhanizatsiino-metodychni zasady pedahohichnoi praktyky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v umovakh stupenevoi osvity [Organizational and methodological principles of pedagogical practice of future primary school teachers in terms of higher education]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine.

Shapran, O. (Ed.). (2019). Pedahohichna innovatyka: terminolohichnyi slovnyk [Pedagogical innovation: a terminological dictionary]. Pereiaslav-Khmelnytskyi (Kyiv. obl.), Ukraine: Dombrovska Ya.M.

Polozhennia pro provedennia praktyky studentiv (2019) SHEE «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody» [Regulations on the practice of students of Hryhorii Skovoroda University in Pereiaslav]. Pereiaslav-Khmelnytskyi, Ukraine.

Serhiichuk, O., Onyshchenko, N., and Khmelnytska, O. (2019). Orhanizatsiia ta provedennia praktychnoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh zakladiv vyshchoi osvity: navchalno-metodychnyi posibnyk [Organi-zation and carrying out of practical training of students of pedagogical establishments of higher education: educational and methodical manual]. Pereiaslav-Khmelnytskyi (Kyiv. obl.), Ukraine : «Vydavnytstvo KSV».

Downloads

Опубліковано

14.11.2023

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ