ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ФОРМ І МЕТОДІВ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ ЗАГАЛЬНОГО ТА СПЕЦІАЛЬНОГО ДІЛОВОДСТВА» У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

Автор(и)

Ключові слова:

методика проведення практичних занять, метод аналізу конкретних ситуацій, моделювання ситуації, форми організації навчальної роботи, професійна підготовка, навчальна дисципліна «Основи загального та спеціального діловодства»

Анотація

У статті розглянуто методику підготовки працівників Державної кримінальновиконавчої служби України до ведення ділової документації під час виконання професійних завдань. Проаналізовано зміст програми навчальної дисципліни «Основи загального та спеціального діловодства». Доведено, що на ефективність набуття курсантами необхідних знань та вмінь впливає використання інтерактивних методів навчання, застосування комп’ютерних технологій, розгляд фабул ситуаційних задач, проведення ділових ігор, виконання вправ. Надано рекомендації викладачам щодо використання різних форм і методів навчання курсантів основам діловодства у процесі проведення практичних занять.

Мета. Аналіз змісту програми навчальної дисципліни «Основи загального та спеціального діловодства» та узгодження її змісту з нормативно-правовими актами, що є чинними в сфері спеціального діловодства, розробка та презентація інтерактивних методів та технологій, які є ефективними під час викладання зазначеної навчальної дисципліни.

Методологія. Для визначення найбільш ефективних методів та технологій, що дозволяють формувати компетентність із спеціального діловодства в системі фахової підготовки майбутніх працівників Державної кримінально-виконавчої служби України використовувалися: аналіз нормативно-правових актів, які регулюють спеціальне діловодство; педагогічне спостереження за процесом оволодіння знаннями та навичками курсантами із спеціального діловодства; інтерактивні методи під час проведення практичних занять з дисципліни «Основи загального та спеціального діловодства».

Наукова новизна. Вперше: проведено аналіз змісту програми навчальної дисципліни «Основи загального та спеціального діловодства» та визначено її узгодженість з нормативно-правовими актами, що діють у цій сфері; розглянуто комплекс інтерактивних методів, використання яких дозволяє формувати необхідні компетенції у майбутніх фахівців Державної кримінально-виконавчої служби із спеціального діловодства.

Висновки. Проведений аналіз програми навчальної дисципліни «Основи загального та спеціального діловодства» показав, що її зміст в повному обсязі відповідає нормативноправовим актам, що є чинними в цій сфері. Практика використання в процесі фахової підготовки курсантів Академії Державної пенітенціарної служби інтерактивних методів доводить їх ефективність, оскільки здобувачі вищої освіти мають можливість набувати досвіду роботи як з електронними, так і паперовими документами, оволодівають вміннями виділяти ключові питання, збирати та обробляти різну інформацію тощо.

Біографія автора

І. М. Стеценко, Академія Державної пенітенціарної служби

Кандидат педагогічних наук,
начальник відділу наукової діяльності та міжнародного співробітництва
Академії Державної пенітенціарної служби
(Чернігів, Україна)

Посилання

Babanskiy, Yu. K. (1985). Metody obucheniya v sovremennoy obshcheobrazovatelnoy shkole [Teaching methods in modern secondary school]. Moskva, Russia: Prosveshcheniye.

Vynohradova, O. B. (2005). Naukovo-metodychni zasady navchalnoi dystsypliny «Dilovodstvo» [Scientific and methodological basis of academic discipline «Clerical Correspondence»]. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia – Library Science. Documentary science. Informology, 1, 65-68.

Haisyniuk, N. A. (2003). Pedahohichni zasady pidhotovky dokumentoznavtsiv v umovakh informatyzatsii suspilstva: avtoref. dys... kand. ped. nauk [Pedagogical principles of document specialists training in conditions of informatization of society]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine.

Karaman, O. L., Tretiak, O. S. & Kharchenko, S. Ya. (2012). Sotsialno-vykhovna robota z nepovnolitnimy zasudzhenymy u spetsialnykh vykhovnykh ustanovakh: navch.-metod posib [Social and educational work with minor offenders in special educational institutions: teaching methodological guide]. Luhansk, Ukraine: Vyd-vo DZ «LNU imeni Tarasa Shevchenka».

Kvasiuk, L. V. (2010). Praktychnyi komponent pidhotovky fakhivtsiv z dokumentoznavstva ta informatsiinoi diialnosti [Practical Component of Training Documentation and Information Specialists]. Naukovi zapysky. Seriia: Kultura ta sotsialni komunikatsii. Vyp. 2 – Scientific Notes. Series: Culture and Social Communications. Issue 2. Ostroh, Ukraine: Vyd-vo nats. un-tu «Ostrozka akademiia», 186-193.

Kuleshov, S. H. (2006). Dokumentolohiia yak navchalnyi kurs ta naukova dystsyplina [Documentology as an academic course and scientific discipline]. Studii z arkhiv. spravy ta dokumentoznavstva – Classes of archiving and documentary science, 58-61.

Kushnarov, S. V. (2005). Sotsialno-pedahohichni umovy nadannia dopomohy zasudzhenym pokhyloho viku u vypravnii kolonii: avtoref. dys... kand. ped. nauk [Socio-pedagogical conditions for assisting the elderly convicts in a penal colony]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine.

Synov, V. M., Radov, H. O., Kryvusha, V. I. & Betsa, O. O. (1997). Pedahohichni osnovy resotsializatsii zlochyntsiv: navch. Posib [Pedagogical bases of convicts’ resocialization: textbook]. Kyiv, Ukraine: Lesia.

Tretiak, O. S. (2013). Teoretyko-metodychni zasady profesiinoi pidhotovky personalu ustanov vykonannia pokaran do provedennia sotsialno-vykhovnoi roboty iz zasudzhenymy: avtoref. dys. ... d-ra ped. Nauk [Theoretical and methodological fundamentals of professional training of the staff of penal institutions for maintainig social and educational work with convicts]. Doctor’s thesis. Kyiv, Ukraine.

Downloads

Опубліковано

22.05.2024